Társulási megállapodás
v:* {behavior:url(#default#VML);}
o:* {behavior:url(#default#VML);}
w:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
Társulási megállapodás
óvodai nevelési feladatokat ellátó intézményi társulásról
A Társulási megállapodás Becsvölgye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete és Kustánszeg Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13.§ (1) bekezdés 6. pontjában meghatározott óvodai ellátás biztosítására nevelési intézmény közös fenntartásában állapodnak meg. A társulási megállapodás a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 6.§-ban meghatározott óvodai neveléssel kapcsolatos feladatokra terjed ki.
1. A társulás célja:
1.1 Az óvodai nevelési intézmény társulás formájában történő fenntartása annak érdekében, hogy a társult önkormányzatok hosszú távon is hatékony módon eleget tudjanak tenni kötelező óvodai ellátás feladatának.
1.2 Az óvodai nevelési intézmény közös fenntartásával az egy gyermekre eső fajlagos költségek csökkenjenek.
2. A társulás neve, székhelye, működési területe:
Társulás neve: Becsvölgye és Kustánszeg Óvodafenntartó Társulása
Székhelye: Becsvölgye Virágos út 4.
Működési területe: a társult önkormányzatok közigazgatási területén, állandó lakóhellyel rendelkező vagy onnan bejáró gyermekek esetében feladat ellátási kötelezettséggel, valamint bármely önkormányzat közigazgatási területe az onnan bejáró gyermekek tekintetében.
3. A társulás tagjainak neve, székhelye:
Becsvölgye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
Székhely: 8985 Becsvölgye Kopácsi út 53.
Képviselője: Magai Ágota polgármester
Kustánszeg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
Székhely: 8919 Kustánszeg, Kossuth út 45.
Képviselője: Bécs Tiborné polgármester
4. A társulás által közösen fenntartott intézmény (a továbbiakban: Intézmény) és tagintézményeinek neve, címe:
Nyitnikék Óvoda Becsvölgye
Székhelye: 8985. Becsvölgye Virágos út 4.
5. A társult települések lakosságszáma:
A társult települések lakosságszámát az 1. függelék tartalmazza.
6. A Társulás jogállása: önálló jogi személyiséggel rendelkezik.
7. A Társulás döntéshozó szerve a társult önkormányzatok polgármestereiből és a képviselő-testületek által delegált 1-1 főből álló Társulási Tanács.
7.1 A Társulási Tanács tagjai egy-egy szavazattal rendelkeznek. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha minden tagja jelen van.
7.2 A Társulási Tanács tagjai sorából elnököt választ. Az elnököt távollétében a korelnök helyettesíti.
7.3 A Társulási Tanács döntését ülésén határozattal hozza. A javaslatok elfogadásához a szavazatok több, mint fele szükséges.
7.4 A Társulási Tanács minősített többséggel dönt:
a.) a Társulás által fenntartott Intézmény költségvetésének elfogadásáról, előirányzatának módosításáról
b.) az Intézmény költségvetési beszámolójának elfogadásáról
c.) a Társulási Tanács Szervezeti és Működési Szabályzatának elfogadásáról
7.5 A Társulási Tanács ülését össze kell hívni:
a.) szükség szerint, de évente legalább 2 alkalommal,
b.) a Társulási Tanács által meghatározott időpontban,
c./ a Társulási Tanács tagjai legalább 50 %-ának indítványára,
d.) ha azt a Társulási Tanács elnöke szükségesnek tartja,
e.) az önkormányzatok és társulásaik törvényességi felügyeletét ellátó szerv kezdeményezésére.
7.6 A Társulási Tanács üléseiről jegyzőkönyv készül, amelyet a Társulási Tanács polgármester tagjai írnak alá. A jegyzőkönyvet az ülést követően 15 napon belül meg kell küldeni a társult önkormányzatok képviselő-testületeinek.
7.7 A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a Gellénházi Közös Hivatal Becsvölgyei Kirendeltsége látja el.
7.8 A Társulási Tanács közös fenntartással kapcsolatos feladat- és hatásköre:
A Társulás a tagok mindegyikének előzetes egyeztetésével összehangolja a törvényben előírt fenntartói jogokat:
a.) meghatározza az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számát, továbbá engedélyezi a csoport átlaglétszámtól való eltérést
b.) meghatározza a felvételi körzeteket
c.) dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, a nagyobb létszámú gyermekek időszakon belüli óvodai felvételének időpontjáról, az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról,
d.) rendszeresen – ha jogszabály másképp nem rendelkezik, négyévenként legalább egy alkalommal – ellenőrzi az Intézmény gazdálkodását, működésének törvényességét, hatékonyságát, a szakmai munka eredményességét, a gyermekvédelmi tevékenységet, a gyermekbaleset megelőzése érdekében tett intézkedéseket,
e.) javaslatot tesz az Intézmény átszervezésével, feladatának megváltozásával, nevének megállapításával összefüggő döntése előtt a társulásban részt vevő önkormányzatok képviselő-testületeinek,
f.) javaslatot tesz az Intézmény költségvetésének meghatározásával és módosításával, vezetőjének megbízásával és megbízásának visszavonásával, felmentésével összefüggő kérdésekben a társulásban részt vevő önkormányzatok képviselő-testületei felé.
8. A társulás által fenntartott Intézmény költségvetése és zárszámadása Becsvölgye Község Önkormányzata Képviselő-testületének költségvetési, illetve zárszámadási rendeleteibe épül be.
8.1 Az önállóan gazdálkodó költségvetési szervként működő, az előirányzatok felett rendelkezési jogosultság szempontjából teljes jogkörrel bíró Intézmény pénzügyi-gazdasági feladatait, a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátásáról szóló kétoldalú külön megállapodás szerint, Gellénházi Közös Hivatal Becsvölgyei Kirendeltsége látja el.
9. A társulás tevékenységi köre:
a) jelen megállapodás 1. pontjában meghatározott ellátási területen a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 6.§-ban meghatározott óvodai nevelés,
b) sajátos nevelésű igényű gyermekek óvodai nevelése,
c) óvodai intézményi közétkeztetés,
d) munkahelyi vendéglátás,
e) szociális étkeztetés,
f) bölcsődei ellátás,
g) intézményi étkeztetés kiegészítő tevékenységként.
10. A társulás vagyona:
10.1 Az Intézmény ingatlanai, leltár szerinti ingóságai, felszerelései és berendezési tárgyai Becsvölgye Község Önkormányzatának 60 %-os Kustánszeg Község Önkormányzatának 40 %-os tulajdonát képezik.
10.2 Az intézményi társulás működése során a fentiekben felsorolt vagyonkörön kívül keletkezett vagyonszaporulat a társult önkormányzatok közös tulajdonát képezi.
A társulás megszűnésekor a közös használatú vagyontárgyak esetében a Polgári Törvénykönyv közös tulajdon megszüntetésére vonatkozó szabályai szerint járnak el a társult Képviselő-testületek.
11. A költségek viselése és megosztása, egyeztetés:
11.1 A társulás működésének, az Intézmény közös fenntartásának fedezeteként a központi költségvetésben a helyi önkormányzatok számára biztosított hozzájárulások, támogatások szolgálnak.
A fedezetet elsődlegesen a mindenkor hatályos költségvetési törvényben meghatározott normatív állami hozzájárulás, egyéb kiegészítő közoktatási hozzájárulás, kötött felhasználású támogatás, pályázati támogatás biztosítja.
11.2 A működtetés költségeinek fedezeteként szolgál a feladatra jutó mértékben a társult önkormányzatok által a mindenkor hatályos költségvetési törvényben meghatározottak alapján egyéb címen igénybe vehető támogatás.
11.3 A társult önkormányzatok az Intézmény működéséhez szükséges további költségek fedezetét saját költségvetési rendeleteikben biztosítják az alábbiak szerint:
Becsvölgye Község Önkormányzata a többlet költségek 60 %-át biztosítja..
Kustánszeg Község Önkormányzata a többlet költségek 40 %-át biztosítja.
A szükséges pénzügyi hozzájárulást – a költségvetési rendeletében elkülönített előirányzaton – átadott pénzeszközként biztosítja.
11.4 Az Intézmény költségvetését és zárszámadását – a Társulási Tanács döntése alapján – a társult önkormányzatok képviselő-testületei határozatukkal fogadják el, ezen egyetértő határozatok szerint épül be Becsvölgye Község Önkormányzata Képviselő-testületének költségvetési, illetve zárszámadási rendeletébe.
11.5 Az intézmény költségvetésének év közbeni módosítására az előző pontban leírt eljárási rend az irányadó.
11.6 Kustánszeg Község Önkormányzati Képviselő-testülete határozatával jóváhagyott költségvetés településre jutó, állami támogatással nem fedezett többletköltségét havi bontásban utalja át Becsvölgye Község Önkormányzata költségvetési elszámolási számlájára, a nettó finanszírozás időpontjában és arányában. Az Intézmény költségvetésével elfogadott hozzájárulás a zárszámadásig előlegnek minősül, az önkormányzatok a zárszámadás elfogadását követő 10. napig pénzügyileg rendezik az esetleges különbözetet.
Az Intézmény következő évi költségvetésének rendeletben történő elfogadásáig a társult település Kustánszeg Községi Önkormányzata a nevelési év szerint elfogadott előző évi előirányzatnak megfelelően utalja a többletköltséget.
11.7. Az esetleges, hitelezéssel összefüggő, tőke- és kamatköltségek kiadásai teljes mértékben a hitelfelvevőt terhelik.
11.8. A szerződő felek által vállalt pénzügyi hozzájárulás nem teljesítése esetén a fizetési határidő lejártától számított 15. naptól irányadó eljárás inkasszó – azonnali beszedési megbízás – alkalmazása. Amennyiben az inkasszó nem behajtható, akkor a tartozásra a jegybanki alapkamat mértékének megfelelő késedelmi kamatot számol fel a társulás.
12. A társulás működésének szabályai:
A képviselő-testületek a társulás által fenntartott Intézmény tekintetében együttesen gyakorolják az egyébként a képviselő-testületet megillető, a nemzeti köznevelésről szóló törvényben és más, vonatkozó jogszabályokban meghatározott jogokat.
12.1. Az intézményi működés szakmai, törvényességi előírásoknak megfelelő alapdokumentumait és azok módosításait (Alapító Okirat, az SZMSZ, Pedagógiai program, Házirend,) a társult tagok határozataikkal hagyják jóvá.
12.2. A társulás által fenntartott intézmény vezetőit érintő vezetői megbízás, felmentés, vezetői megbízás visszavonása, az összeférhetetlenség megállapítása, fegyelmi eljárás megindítása, a fegyelmi büntetés kiszabása munkáltatói jogokat a fenntartó önkormányzatok jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg a Társulási Tanács hatáskörébe utalja. Az intézményvezető tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat Becsvölgye és Kustánszeg községek polgármesteri együttesen gyakorolják.
12.3. Az intézmény dolgozói vonatkozásában a munkáltatói jogkört az intézményvezető gyakorolja.
12.4. A képviselő-testületek a társulással kapcsolatos döntések elfogadására együttes ülést is tarthatnak. Az együttes ülésre az alábbi szabályokat kell alkalmazni:
a.) A társult önkormányzatok bármelyik képviselő-testülete kezdeményezi az együttes ülést, azt a székhely település polgármesterének össze kell hívnia.
b.) A kezdeményező képviselő-testület gondoskodik – a polgármester és a jegyző útján – a téma, az előterjesztés előkészítéséről.
c.) Az együttes testületi ülések helye a polgármesterek eseti egyezsége alapján történik.
d.) Az együttes testületi ülésen a fenntartó települések polgármesterei felváltva elnökölnek.
12.5 A társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges:
a) a megállapodás jóváhagyásához,
b) a megállapodás módosításához,
c) a megállapodás megszüntetéséhez,
d) a társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz.
13. A társulás ellenőrzésének rendje:
13.1 A Zala Megyei Kormányhivatal vezetője törvényességi ellenőrzési jogkörében vizsgálja, hogy a Társulás szervezete, működése, döntéshozatali eljárása megfelel-e a jogszabályoknak.
13.2 A Társulás működésének ellenőrzését, a feladatok egyeztetését, a Társulási Tanács végzi. Az ellenőrzésbe a képviselő-testületek bizottságai, illetve egyéb bizottságok is bekapcsolódhatnak, konkrét témákhoz kapcsolódóan eseti írásos megbízással más képviselők, vagy szakemberek is képviselhetik a polgármestereket. A polgármesterek egyenrangúak és egyenjogúak.
13.3 Az ellenőrzések eredményéről, valamint a társulás pénzügyi helyzetéről, a társulás tevékenységének és céljainak megvalósulásáról a Társulási Tanács a zárszámadást jóváhagyó ülésen számolnak be a képviselő-testületeknek.
13.4 Az Intézmény éves munkájáról az intézmény vezetője évente egy alkalommal a képviselő-testületeknek beszámol.
A beszámolóban az intézményvezető tájékoztatást ad:
a) az intézmény személyi, dologi, tárgyi feltételeiről,
b) a törvényességi, szakmai követelmények betartásáról,
c) a létszámok (gyermek-, alkalmazotti) alakulásáról, csoportbeosztásról,
d) minden olyan körülményről, mely az Intézmény éves munkáját jellemezte.
13.5 A polgármesterek együttesen és külön-külön is tájékoztatást kérhetnek az intézményvezetőtől, az egyes feladatok megvalósításáról, melyet az intézményvezető a Intézmény belső szabályzataiban rögzített rendnek megfelelően köteles megadni.
13.6 Az Intézmény működésével kapcsolatos ügyviteli teendőket Gellénházi Közös Hivatal Becsvölgyei Kirendeltsége látja el.
14. A társuláshoz történő csatlakozás:
14.1 A társult tagok a csatlakozást kizárólag azon önkormányzatok részére teszik lehetővé, amelyek határozatban nyilatkoznak arról, hogy:
a) elfogadják a társulás céljait,
b) hatékonyan közreműködnek a feladatok költségkímélő megvalósításában,
c) vállalják a költségek és többletköltségek viselésének a megállapodásban rögzített módját, és
d) a jelen megállapodásban foglaltakat magukra nézve kötelezően ismerik el.
14.2 A csatlakozni kívánó önkormányzat képviselő-testületének a 14.1 pont szerinti nyilatkozatát tartalmazó határozatát Becsvölgye Község Polgármesterének kell megküldenie. A csatlakozási szándék elfogadásáról a társult önkormányzatok Képviselő testületei döntenek.
14.3 A társult képviselő-testületek a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 84.§ (3) bekezdésében foglaltakra figyelemmel kikötik, hogy közoktatási intézmény csatlakozása kizárólag július vagy augusztus hónapban történhet.
15. A társulási megállapodás időtartama és módosítása
15.1 A társulási megállapodás a közoktatási intézmények új alapító okiratainak elfogadásával lép hatályba és határozatlan időre szól.
15.2 A megállapodás módosítását bármelyik fél kezdeményezheti, a módosítás érvényességéhez mind a két képviselő-testület minősített többséggel hozott határozata szükséges.
16. A társulási megállapodás felmondásának szabályai:
A társulási megállapodás felmondásról szóló testületi döntést a mindenkori nevelési év végét megelőző március 31-ig kell a megállapodó féllel közölni.
17. Elszámolás a társulás megszűnése esetén:
A társulás megszűnése esetén a társult képviselőtestületek egymással történő elszámolására jelen megállapodás 10. és 11. pontjában foglaltak az irányadók.
18. Záró rendelkezések:
18.1 A Társulás működése során a tagok együttműködésre, az érdekek összehangolására, a kölcsönös tájékoztatásra törekszenek.
18.2 A Társulás működése során felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen tárgyalás útján, 10 munkanapon belül kell rendezni.
18.3 A Társulás működése során felmerülő vitás kérdésekben végső esetben a bíróság dönt.
18.4 Jelen társulási megállapodást az utolsó aláírást követő 15 napon belül meg kell küldeni a törvényességi ellenőrzést végző szerv vezetőjének.
18.5 A jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók.
18.6 A Társulás tagjai tudomásul veszik, hogy a jelen megállapodás hatálybalépéséhez Becsvölgye és Kustánszeg Községek Önkormányzatai képviselő-testületének minősített többséggel hozott jóváhagyó döntése szükséges.
Záradék
A társulási megállapodást Becsvölgye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 42/2013. (VI.25.), Kustánszeg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 24/2013. (VI.25.) számú határozatával jóváhagyta, a társulási megállapodást annak elolvasása és tartalmának megértése után, a képviselő-testületek nevében eljáró polgármesterek – mint az önkormányzati akarattal teljességgel megegyezőt – saját kezűleg aláírták.
………………………………………………………………………………………………..
Magai Ágota |
Bécs Tiborné |
Becsvölgye polgármestere |
Kustánszeg polgármestere |
1. üggelék
A társult települések lakosságszáma
Becsvölgye |
816 fő |
Kustánszeg |
523. fő |
Összesen |
1339fő |